Baribal
Market & Method
Néhány szó egyéni munkamódszereinkről |
Vissza az alapokhoz. - Az utóbbi évek marketing szemlélete, a folyamatos új utak
keresésének látszólagos kényszere miatt, eltérni látszik a marketing eredeti értelmétől. A marketing
egyetlen célja, a lehető legkedvezőbb környezeti feltételek biztosítása, a termékek és szolgáltatások
értékesítéséhez.
Nincs egyedüli üdvözítő módszer! Valljuk, hogy a kitűzött cél eléréséhez több út is vezet.
Igen ám, de nem mindegy milyen áron. Ezért a marketinget, mint projektként értelmezzük, és projekt
hatékony megvalósításához a lehető legjobb cél-eszköz kombinációt ajánljuk és dolgozzuk ki.
Tudás és Intuíció Szintézise. Valljuk, hogy az alkalmazható tudás csak három dimenzióban, az
ügyesség, intuíció és a tények mentén érheti el teljes kiterjesztését. Ennek megfelelően
folyamatosan tanuljuk, ami megtanulható, tapasztaljuk, ami megtapasztalható és fejlesztjük intuíciós
képességeinket. Hisszük, hogy ennek alapján közösen a legjobb megoldásokat ajánljuk fel
megrendelőink részére.
Fázis marketing. A marketinget egységes folyamatnak tekintjük, az igény megértésétől
és rögzítésétől, a marketing koncepció és az eszközök meghatározásán át a megvalósításig. A marketing
folyamat szemléletű megközelítés előnye a statikus felfogással szemben, hogy egyaránt biztosítja a
mérhetőséget, a kontrollt és a beavatkozás lehetőségét.
- igény megértés és rögzítés
- rövid áttekintés az ügyfél értékesítési, kommunikációs és marketing céljairól.
- részletes elemzés
- termék, célpiac elemzés
- ügyfél erőforrás elemzés
- Cél-érték elemzés, hozammenedzsment
- Marketing alkalmazás menedzsment
- Folyamat szemléletű megközelítés
- Mérhető folyamatszakaszok meghatározása
- Standard és különleges folyamatok elemek különválasztása
- A lehetséges eltérések figyelembevétele és betervezése
- A megengedett eltérések meghatározása
- Folyamatos mérés és kontroll. - Mérjük, ami mérhető!
- A szükséges kiigazító lépések betervezése.
- Marketing aktivitások megvalósítása
- Projektértékelés
Megismerés. Valljuk, hogy az információk és a piaci ismeretek a hatékony marketing munka alapja.
Ugyan akkor, tapasztalataink sokszor arról győztek meg bennünket, hogy a mégoly alapossággal és
gondossággal összegyűjtött marketing adatok egymást nem csak erősítik, hanem éppen ellenkezőleg
egymásnak ellentmondanak Az információtömegben az eligazodás nem könnyű, a kiválasztási módszerek
a képet nem igazán teszik mindig világossá. A kialakult bonyolult helyzetet sokszor egy frappáns
ötlet segít megoldani. Ezért hiszünk a tapasztalaton, tudáson és bizony az emóción nyugvó Emberi
Intuíció erejében. Ettől nem kell félni, egy-egy pofon egyszerű megoldás sokszor eredményesebb,
mint bármely akadémikusan összeállított, túlbonyolított rendszer.
Megvalósítási tanulmányok
- Modellek
- Pilot módszerek, tesztek
- Scoring módszerek
- Hozam-Yield elemzések
Javaslat. Soha nem vindikáljuk magunknak az egyedüli üdvözítő megoldást, az elemzés
és a körülmények feltárása után döntés előkészítő javaslatot teszünk. Ha kell vitatkozunk a közös
siker érdekében, de a Döntés nem a miénk. Megrendelőinkkel közösen dolgozzuk ki a megvalósítás akció
és ütemtervét, és összeállítjuk szükséges erőforrások tervét.
Megvalósítás. Az értékesítési, marketing tervet a rögzített elveknek megfelelően
és minőségben hajtjuk végre. A bevezetés és végrehajtási folyamatot hatásaiban követjük,
kontrolláljuk és a szükséges igazításokat a menetközben fellépő változások szerint finom
hangoljuk.
Hosszútávú követés. A megvalósítás után a marketing tevékenység lezárásaként,
mintegy értékelő zárójelentést készítünk, a tevékenység hatásáról, eredményéről. Ennek alapján
további javaslatot készítünk, a későbbi lépésekről, a piaci konzisztenciáról, a jövőben fellépő
piaci változásokhoz való alkalmazkodás eszközeiről és marketing módszereiről. Nálunk a
Projektlezárás egy új projekt indítás kezdete.
Célkeresztben a Piac - 360 fokos Marketing
- 90 fok : elemzés
- 180 fok : stratégia, marketing terv, projekt- és akcióterv
- 270 fok : eszközrendszer meghatározás, kialakítás
- 360 fok : megvalósítás, ellenőrzés, visszacsatolás
- egyéb koncentrikus marketing modellek.
<<Vissza |
|
|